آموزش بورس، تحلیل بازار، سیگنال خرید سهام

سیگنال ورود ، فضایی برای آموزش بورس ، نقد و بررسی سهام در بورس ، اخبار بورسی ، تحلیل و آنالیز سهام ، سیگنال خرید و فروش در بورس در جهت درک بهتر بازار سرمایه برای هموطنان عزیزمان می باشد

آموزش بورس، تحلیل بازار، سیگنال خرید سهام

سیگنال ورود ، فضایی برای آموزش بورس ، نقد و بررسی سهام در بورس ، اخبار بورسی ، تحلیل و آنالیز سهام ، سیگنال خرید و فروش در بورس در جهت درک بهتر بازار سرمایه برای هموطنان عزیزمان می باشد

سیگنال ورود، فضایی برای آموزش بورس، نقد و بررسی سهام در بورس، اخبار بورسی، تحلیل و آنالیز سهام، سیگنال خرید و فروش در بورس در جهت درک بهتر بازار سرمایه برای هموطنان عزیزمان می باشد. البته بدیهی است تحلیل همیشه بر پایه احتمالات صورت می پذیرد.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

معنی حد ضرر در بورس و بازار های مالی چیست و چگونه می توان به آن پایبند ماند

1- تعریف ساده حدضرر یا حد توقف زیان این است: وقتی قیمت سهام به حدضرر تعیین شده رسید، سهام موردنظر را باید فروخت تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.

2- باید توجه کنید که کم شدن سود هم نوعی ضرر است، بنابراین در زمانی که قیمت سهام بالا رفت، حدضرر را نیز باید متناسب با قیمت، افزایش داد.

3- تعیین حدضرر در سهم‌ها متفاوت است و هیچ قانون کلی وجود ندارد اما نکات کلیدی زیر می‌تواند در تعیین حدضرر به شما کمک کند.

4- حدضرر را در معاملات کوتاه مدت روی محدوده‌ حمایت در موج نزولی قبلی قرار دهید (به شرطی که بین 8 تا 10 درصد باشد

5- حدضرر را در خریدهای میان‌مدت و بلندمدت روی محدوده حمایتی معتبر تعیین کنید (بین 10 تا 20 درصد پایین‌تر از قیمت خرید)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۸ ، ۱۱:۰۷
علی اسکندرنیا

هدف از ترید کردن یا معامله در بورس را همان اول مشخص کنید

هدفتون از ترید چیست ؟ (تعیین هدف مشخص)

خوب شاید این مورد در اکثر کار هایی که می خواهیم انجام بدیم مهم باشه . که ترید هم جزئی از اونهاست . بعضی از افراد با هدف کسب درآمد وارد بازار می شوند و بعضی دیگر بخاطر هیجانی که در بازار هست به اون علاقه دارند وبه صورت تفریحی به اون نگاه می کنند .

برای اینکه بتونید از تریدتون لذت ببرید باید هدف خود را مشخص کنید. ولی باید در اینجا گفت که تریدر های حرفه ایهیچ گاه برای تفریح وارد بازار نمی شوند و شاید در لحظه هایی که درکنار چارت هستند و معامله مکنند اون معامله مهمترین چیز در زندگیشون هست. در هرصورت اگر می خواهید به صورت سرگرمی به این بازار نگاه کنید باید گفت دارید زمان خود را از دست میدهید چرا که تفریحات بهتری در دنیا وجود دارد.

سه نکته کلیدی و سودآور در باراز های مالی برای نوسانگیری و کوتاه مدت

عزیزانی که علاقه به نوسانگیری یا دید کوتاهمدتی دارند توجه به ۳ نکته داشته باشند :

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۸ ، ۱۲:۳۰
علی اسکندرنیا

مفهوم پولبک زدن سهم در اصطلاح باراز سرمایه یا بورس

در تحلیل تکنیکال اصطلاحا می‌گویند بوسه آخر یا پول بک. از آن‌جایی که خطوط حمایت و مقاومت در تحیل تکنیکال اهمیت به‌سزایی دارند، با شکسته شدن این خطوط و نقض شدن آن‌ها، از اهمیت آن‌ها کاسته نمی‌شود، بلکه تغییر وضعیت می‌دهند و از مقاومت به حمایت و برعکس تبدیل می‌شوند. یعنی وقتی یک حمایت شکسته می‌شود، بعد از شکسته شدن در نقش مقاومت ظاهر می‌شود. از سوی دیگر، وقتی یک مقاومت شکسته می شود، این مقاومت بعد از شکسته شدن در نقش حمایت ظاهر می‌شود. در عکس زیر، این تغییر وضعیت و تبدیل شدن حمایت به مقاومت و بر عکس رو می‌بینید:

پولبک چسیت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۸ ، ۱۲:۱۰
علی اسکندرنیا

بانک مرکزی درباره افزایش سرمایه بانک‌ها اظهار نظر کرد

بانک مرکزی در واکنش به انتشار خبر افزایش سرمایه بانک‌ها از محل تجدید ارزیابی با دارایی‌ های ثابت اعلام کرد: واحد نظارتی این موضوع را در دست بررسی دارد که به احتمال زیاد تایید نخواهد شد.


محدودیت های بانک ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی اعلام شد 

 درباره این موضوع بانک مرکزی ملاحظات خاصی دارد.نکته اول این است که از سوی بانک ها دارایی که باید فروخته شود ، نمی تواند به عنوان منابع بلند مدت طبقه بندی شده و بانک از آن محل افزایش سرمایه داشته باشد. نکته دوم این که این دارایی ها و سهم ها عمدتا به پشتوانه پول سپرده گذار خریداری شده است ،

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۳
علی اسکندرنیا

پایان اصلاح شاخص کل و شاخص کل هم وزن و اعتماد سرمایه گذاران بورس


پس از ریزش های هفته های گذشته در شاخص کل بورس، بتدریج شاهد شکل گیری وحدت نظر خوبی در بین کارشناسان در رابطه با پایان اصلاح در هفته جاری هستیم در بیشتر سهم ها قیمت ها به محدوده جذابی برای سرمایه گذاری رسیده اند و از طرفی گزارش های مالی و فعالیت ماهانه بیشتر شرکت ها حکایت از ادامه روند صعودی در بخش فروش و پوشش سود دارد که سبب کاهش p/e در بسیاری از سهم ها خواهد شد و این امر قطعا مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۸ ، ۲۱:۴۰